wtorek, 12 marca 2013

I-94 plus Deklaracja celna

Sorki, że mnie chwile nie było ale laptop odmówił posłuszeństwa i stąd ta zwłoka. Dzis popiszemy o kontrowersyjnym druku I-94 i Deklaracji celnej. Na forum.usa.info dowiedziałem się że jako posiadacz wizy imigracyjnej nie muszę tego druku wypełniać ale będę go miał na wszelki wypadek. Są dwa rodzaje I-94: Nonimmigrant Visa Waiver Arrival/Departure Record Instructions dla ruchu wizowego oraz Arrival/Departure Record Instructions dla ruchu bez obowiązku wizowego. Wzory wypełenia załączyłęm w plikach poniżej. Są to nowe druki. Instrukcja ze strony cbp.gov jest z roku 2007 i zawiera poprzedni stary I-94. Ciekawostką jest druga strona druku, którą zgodnie z instrukcją należy wypełnić wpisując dane wyjazdowe. Odpowiadając na pytanie z komentarza: nie słyszałem żeby ktokolwiek z opuszczających stany wypełniał te pola, ja to zrobiłem tylko na wzór z broszury :) Deklaracja celna. Jeśli lecicie naszymi bankrutujacymi liniami to druk będzie w języku naszych pradziadów, jeśli liniami obcymi to w ręzyku angielskim. Bardzo łatwo się ją wypełania więc nie będę się tu rozpisywał. Więcej szczegółów po przylocie do USA.

PLIKI
Druki pdf
Instrukcja wypełnienia

2 komentarze:

  1. Super dzieki za te druki... ale mam pytanie czy I-94 druga strone tez musze wypelniac?? z tego co pamietam 6 lat temu nie wypelnialem i w innych wzorach tylko jest o pierwszej stronie mowa.... a data na 2 stronie wpisales kiedy wleciales tak??

    OdpowiedzUsuń